Већ пар година уназад смо сведоци да Српски информативни портали уместо наслова и сажетка вести, постављају мистериозне наслове и још мистериозније сажетке, иза којих се не крије ништа. Зашто се то ради?
Неки портали су ово довели до апсурда, тако да смо у прилици да видимо мамац наслов, чак и за временску прогнозу, па и за курсну листу. Шта желе да нам покажу ови квази информативни портали и шта то желе од нас?Могу ли се ловци на наше кликове назвати имформативним порталима. Они који не сакупљају вести, већ их преписују односно копирају од других и све то покушавају да уновче путем реклама.
Дугачак је списак таквих назови медија. С Медија је био један од водећих у овој групи. Ових дана посматрам Телеграф и BKTVNews, који чак ни временску прогнозу не могу да напише у складу са информативним нормама, већ и на њу покушава да прикупи неки клик. Наравно нису на овакве болести имуни ни неки који себе сматрају за озбиљне, Блиц, Ало и слични.
Мали број је оних који ће као сваки нормалан медиј да вас информише путем наслова и сажетка и да вас квалитетом информације привуче да уђете и прочитате детаљније податке.
У свету у којем је огромна количина информација доступна, копирати исте од других и покушај да се читаоци привуку сензационалним и мистериозним насловима, је равно катастрофи.
Наше главно оружије против ових квази медија је игнорисање истих. Ако неком треба поклонити клик, онда нека то буде онај ко прикупља информације, онај ко их преводи са страног језика, јер то је у ствари једини прави извор информација. Све ово остало су преваранти, који седе по својим канцеларијама и копирају информације. Једино што умеју да ураде је да смисле наслов који ће бити недоречен и који ће вас изазвати да кликнете и прочитате вест за коју они ни у чему нису заслужни. Неки чак и наслов ископирају од других, ни то не умеју да смисле.
Можда ће неко бити незадовољан поменутим порталима или можда што нисам поменуо неке друге. Нисам писао овде о квалитету информација и њиховој тачмости, већ о онима који их стварају и проналазе, какве такве и онима који то само елегантно украду и покушавају да се наметну насловима због реклама.
Читајте вести на извору информација и помозите им да буду бољи, а не код превараната са лепљивим насловима.
Нема коментара:
Постави коментар